Странице

четвртак, јануар 05, 2012

Plastični Božić


Danas sam na vestima čula da su vazda preuzetljivi Kinezi, koji u ovoj zemlji drže monopol nad novogodišnjim džidža-bidžama, ove godine svojim vernim srpskim mušterijama, pored šarenih lampiona i plastičnih kugli, ponudili i plastični badnjak.

Ostala sam bez teksta.

Znam, sada bi svako mogao da mi kaže u oči da sam licemer, budući da imam plastičnu novogdišnju jelku, ali izvin'te, nekako mi to nije isto. Jednostavno nije. Možda je to zbog toga što smo u kući oduvek imali plastičnu jelku, pa sam se nekako srodila sa idejom. Radi zimskog doživljaja i mirisa, kupimo nekoliko grana jelke i stavimo u  vaznu, ali nikad nisam imala jelku u busenu, a još manje sečenu jelku. Badnjak  i slama, i 27-godišnje pile koje pijuče za svojim dedom dok on pozdravlja dolazak Badnje večeri i Božića i Nove godine bili su uvek pravi (mog brata od strica je nekako posle dvadesete godine bilo sramota da pijuče, ali ja sam uživala u svakom momentu).

Nakon ovog poslovnog poteza, ne znam šta je na sledeće na redu? Plastična slama posuta plastičnim orasima uz plastičnu Badnju večeru i plastične osmehe na ustima? Ne znam... ne razumem... a ni ne želim da razumem.

Hm, za kraj još malo predprazničnog gunđanja.

Druga stvar koju sam čula na televiziji jeste kako je za božićnu trpezu obavezno praseće i jagnjeće pečenje. Ne jedno ili drugo nego oba, i uz to još neko meso, može piletina. Prvo što mi je palo na pamet bilo je  jagnje ušiveno u prase, a u jagnjetu ušiven pevac, u pevcu jaje, a sve to ubačeno u vola! Pa da se zna kako se Božić slavi.

Nekad je Božić bio dan kada se porodica okupljala oko prazničnog ručka i uživala koliko u trpezi,  toliko i u društvu milih i dragih. Nekada je doduše i slava bila dan da se vidiš sa prijatelima i uz slavsko žito i sitne kolače prozboriš koju, a onda da posetiš još najmanje dva tri prijatelja, kuma ili rođaka.

Ispada na žalost da se i jedno i drugo svelo na dva „p“
1, prejedanje
i
2, prangijanje

Tjah. Odoh ja da pomognem majci da zamesi česnicu. Možda će ove godine para biti u mom delu kolača.

P.S. Pitam se, kako li gori plastični badnjak?

1 коментар:

  1. Ajoj i ja sam malopre to gledala na TVu i bas sam ostala zabezeknuta :O Uopste mi nije jasna cela prica oko plasticnih badnjaka, posebno taj deo koji si i ti naglasila, kako to gori? Sou sa ovim Kinezima, oduvek bio.

    ОдговориИзбриши