Prvi put sam Montserat Kabalje čula 1992. godine na otvaranja Olimpijskih igara u Barseloni i ostala sam zadivljena njenim čarobnim glasom.
Do
tada sam već uveliko smatrala sebe ljubteljem klasične muzike, raskošni glas
Dive me je zauvek uvrstio i među ljubitelje opere. Kasnije sam, posredstvom
interneta uspela da odslušam njena izvođenja raznih arija, pa i da odgledam
nekoliko koncerata. Na žalost, moja volonterska plata, koja u svom bruto i neto
iznosu iznosi tačno nula dinara (i cifrom, 0 din.) nije mi pružila mogućnost da
kupim kartu za koncert u Areni. I, moram da priznam, da me je jako obradovala vest
da će RTS snimiti koncert i pustiti ga u dogledno vreme.
Jedna
mala digresija u vezi RTS i snimka koncerta, obećavam da ću se potom vratiti na
Divu. Znam da mnogima nije draga uređivačka politika RTS (baš sam ovo fino
sročila, zar ne?). Ali, zahvaljući koncertima u 12h ili pak 24h koji su se
nekada davali na drugom kanalu, ja sam (a verujem i mnogi drugi) bila u prilici
da poslušam koncerte poznatih simfonijskih orkestara, da odgledam opere i
balete. Videla sam Margo Fontejn kao belog labuda, Nurejeva i Barašnjikova kao
prinčeve, uživala sam u glasovima tri tenora, i jedne nezaboravne noći
odlgedala „Labudovo jezero“ u postavci Metjua Borna (Matthew Bourne), sa
sjajnim (i prelepim) Adamom Kuperom (Adam Cooper) u ulozi belog labuda.
Adam Kuper |
Da se
vratim Montserat i koncertu.
Prva
stvar koju sam juce, dan nakon koncerta, učinila, bila je da pogledam
novinarske izveštaje. Čudno, imala sam utisak da je sve do jednog pisao jedan
te isti novinar, budući da su svi imali potpuno isti siže. Mali hvalospev Divi,
nabrajanje arija koje je izvela sama ili sa svojim gostima, pohvala arijama
koje je izvela na bis i na koncu, reakcije publike koja je sa koncerta izašla
pod utiskom da su dali pare za džabe. Bili su nezadovoljni svim i svačim. Montseratinim
glasom, gostima, činjenicom da je otpevala sedam arija (ne znam da li su
organizatori koncerta napisali i koliko arija bi trebali da dobiju sa cenom
kupljenje karte), činjenicom da više nema onaj čarobni, raskošni glas... i tako
dalje, i tako bliže.
Da se
razumemo, Diva ima 78 god. Naravno da joj glas nije isti kao pre deset ili
dvadeset godina. Zar su to mogli i očekivati? Jedna stvar je slušati Monserat
od pre dvadeset godina na „Youtube-u“, potpuno
druga slušati je uživo. Pa i pored te činjenice, ubeđena sam da joj je
glas lepši i raskošniji od glasova mnogobrojnih mlađih samozvanih diva, divica
i lokalnih zvezdica čijim nas snimcima koncerata zasipaju sa određenih
komercijalnih televizija u najgledanijim popodnevnim ili večernjim terminima (za
razliku od podnevnih i kasno noćnih termina rezervisanih za klasičnu muziku).
Vama,
nezadovoljnicima i snobovima upućujem ove reči. Ako vam je zaista žao tih para
što ste dali za koncert, šta da vam kažem? Meni ne bi bilo žao. Nikad. Ovo je
bila možda poslednja prilika da čujete jednu zaista pravu Divu u Beogradu.
Imali ste tu čast. Poštujte to.
Ili
sledeći put ostavite te pare na stranu, zatrebaće vam kada nastupa neka lokalna
„diva“.
Ne,
nisam mislila na operske dive, nisam sigurna ni da im znate imena.
P.S.
Da li se meni čini, ili su slični komentari nezadovoljstva izrečeni i nakon
poslednjeg Pavarotijevog koncerta?
Нема коментара:
Постави коментар