Странице

недеља, фебруар 17, 2013

4 čarobne reči


+ 1 zaista magična


Verovatno ste već u prvom razredu osnovne škole naučili da se rečca ne odvojeno piše u odričnim oblicima glagola (ne znam, ne smem, ne mogu...) uz, naravno, četiri izuzezka: NEĆU, NEMOJ, NISAM, NEMAM.


Verovatno su vas i pre prvog razreda roditelji (babe, dede, babatetke, pratetke i ostala svojta koja se baktala vašim uzgojem i utemeljivanjem ponašanja kao iz romana Mir-Jam) utuvili u glavu da je izuzetno nevaspitano i ružno starijoj osobi, pa još od autoriteta, ili, u goroj varijanti, bilo kojoj osobi, reći: NEĆU, NEMOJ, NISAM, NEMAM.

Ono što vam ni učitelj-ica, ni roditelji, babe, strinke i tetke nisu rekli da su ovo četiri čarobne, magične reći, čije će vas neupotrebljavanje ili delimično upotrebljavanje uvaliti u velike probleme i nevolje, pogotovo kad se vaše mirjamovsko vaspitanje susretne sa ovim modernim, pa vam ostaje da se češkate po glavi što ste ponovo ispali četvoronožna životinja, sa dugim ušima (ne, ne mislim na pufnastog belog zeku, već na onu što viče IA).

Dakle, mili moji, vreme vam je da naučite ove četiri čarobne reči i počnete da ih adekvatno upotrebljavate u situacijama.

Sledi mali igrkokaz da i vama, a i meni pojasni pravilnu upotrebu magičnih reči:

Situacija pre nego što ste, dobro, priznajem, pre nego što sam počela da ih upotrebljavam.

Tu-tu tu-tu.
- Halo? 
-E, ja sam! Jesi kod kuće?
-Jesam?!
-Super! Ti ono imaš lektiru za četvrti gimnazije (ubaciti ime knjige po želji)?
-Imam?!
-Super! Sad ću da dođem da mi pomogneš!
-Ovaj...
-Ajde, ajde, vidimo se za pola sata. Stavi kaficu, taman da popijemo dok mi pišeš sastav.
Tu-tu tu-tu

Kako bi ovaj razgovor zaista trebao da izgleda.


Tu-tu tu-tu.
- Halo? 
-E, ja sam! Jesi kod kuće?
-NISAM!
-Ma kako nisi, kad si mi se javila na telefon. Hahahaha. Ti ono imaš lektiru za četvrti gimnazije (ubaciti ime knjige po želji)?
-NEMAM!
-Kako bre, nemaš, znam da imaš. Sad ću da dođem da mi pomogneš!
-NEMOJ!
-Ma daj, šta te je spopalo? Samo da mi napišeš ovaj sastav za pismeni, majke mi, nisam stigao da pričitam, morao sam (ubaciti aktivnost po želji, od odlaska na fudbalsku utakmicu do odlaska na snimanje Grand šoua).
-NEĆU!
-Ma koji je tebi, lepo te pitam i molim, a ti se ponašaš kao...
-AVADA KEDAVRA!
Tu-tu tu-tu.

P.S. Ako se pitate zašto je moja magična reč Avada, a ne recimo Krucio, odgovor je jednostavan. Budala sa druge strane žice posle Krucia još i može da se oporavi, posle Avade oporavka nema.


Нема коментара:

Постави коментар