Странице

субота, октобар 30, 2010

20 podela Srba na Srbe + 1

Skriboman u meni je konačno pobedio. Vraćam se svom blogu. Verovatno potaknuta činjenicom da danas, u Srbiji, svako moze pisati i objaviti kolumnu. Čak i dobiti priznanje za svoj "spisateljski" rad od strane književne i novinarske, hm, elite???

Ali, ne... varate se ako mislite da ću se ja u ovom majušnom blogu baviti stilom i konstrukcijom rečenica trenutne srpske "Keri Bredšo". Ili njenim likom i delom. Pretpostavljam da svaki pisac-spisateljica-skriboman ima svoj stil i svoju konstrukciju rečenica i da postoje ljudi kojima se to dopada. Ili ne. Jednako kao njen lik i delo.

Ono sto je mene zabavilo jeste podela državljana Srbije doticne "Keri". Zapravo, kad sam je pročitala, pomislih: "Čitala je Kovačevića?"
(Mislim, budući da piše kolumnu sama, valjda sama, onda zna svih 30 slova i citanje).
Zabavljena ovom mišlju, pozabavih se njenim podelama Srba na Srbe:
~muškarce i žene - da, ova podela postoji kod gosn Kovačevića
~Jecu i Cecu - ne ne bih ulazila u raspravu ove podele.
~ ljude i stoku

Nakon te poslednje podele zastadoh. Nju gosn Kovačević nije uvrstio u svoju knjigu, koju bih inače najtoplije preporučila kao štivo za čitanje. Jeste da posle nje ostaje da vam lebdi gorak osmeh na usnama, ali tačno nas opisuje onakvim kakvim jesmo, bez lažnog sjaja i šljokica.

No, natrag na "Kerinu" poslednju podelu, nakon koje sam se ja zapitala kojoj tačno od ove dve grupacije pripadam? Da li sam ljudsko, misleće, biće (ljud) ili pak deo životinjskog sveta. Proradi na to i gen dede i babe biologičara u meni, pa ljudi spadaju u carstvo životinja (Animalia). A i od stoke imamo koristi (mleko, sir, jaja... je li ovo nekakav test provere znanja, koliko se sećam gradiva iz prvog osnovne?)

I tako sam lupala glavu nad ovom zagonetkom koju nam je "Keri" postavila neko vreme. Iza mene su se na stolu komesale knjige kupljene na Sajmu, spremljene za čitanje i uživanje. Odsutno sam zurila u njihove naslove, a onda shvatih. Ja nisam deo nijedne od dve grupacije na koje je "Keri" podelila državljane ove male zemlje. Ja sam, bez lažne skromnosti ili bilo čega sličnog tome, deo one minijaturne treće grupacije koju više niko ni ne pominje, a koja je ovih sedam dana defilovala kroz sajamske hale.

Нема коментара:

Постави коментар